15 věcí, které mi na wattpadu pijí krev

by - července 06, 2017


V článku o loučení s příběhem jsem se nechala unést a vypsala pár důvodů, proč byla publikace na wattpadu skvělá a co mě na něm bavilo jako autora. Věřte, že wattpad má i pár stinných stránek. A možná to není ani tak tou věčně nefungující aplikací, ale lidmi, kteří ji používají. Tohle berte s humorem, není to myšleno jako urážka, zesměšnění, nebo výčitka. Tohle mě prostě vždycky zaručeně zvedne ze židle a nutí mě se zamýšlet nad tím, v jakém světe to žijeme.

Na wattpadu mi pije krev, když...

1) lidi ignorují můj návod, v jakém pořadí číst moji tvorbu, a pak se diví, že bez čtení předchozích dvou částí tu třetí vážně nepochopí, že v dodatcích jsou postavy, které neznají...

2) lidi, co čtou CELÉ rodokmeny po přečtení první kapitoly I. části a vyzvoní si tak všechno dopředu (to varování jsem nepsala pro sebe, světe div se...)

3) lidi, co skáčou od jednoho k druhému: z I. části do dodatků, z dodatků do vánočních příběhů, odtamtud zase do bonusových povídek a mají z toho v hlavě guláš a po mně chtějí, abych ho napravila


4) lidi, co nečtou anotace, a tak jim unikne moje poznámka, že se I. část nedrží kánonu (už vám někdo řekl, že anotace jsou u knih důležité?)

5) lidi, co se mě snaží poučovat o kánonu a nemají svoje domněnky potvrzené a chtějí se se mnou hádat o věcech, které jsou směšné, nejsem neomylná, ale většinu jsem opravdu nastudovala ( a ano, Bill Weasley, je plným jménem WILLIAM, to je překvapení, co?)

6) lidi, co se ozvou jen tehdy, když se jim něco nelíbí: třeba až ve III. části, aby mi řekli, že jsem pedofilní (tohle mě vždycky pobaví)


7) lidi, kterým nestojíte za nic: za vote, za komentář, za zprávu, ale jako první se ozvou, když vám uteče jeden překlep na dvaceti stranách

8) lidi, co vám dají follow a čekají to samé od vás, ačkoliv vás nečtou, nemáte stejné zájmy a nespojuje vás vůbec nic (a zase ho zruší, když ho neoplatíte)

9) lidi, co čtou podruhé (potřetí) a do komentářů k výňatkům píšou očividné spoilery o věcech budoucích, ze kterých je jasné, kdo přežije a které postavy spolu skončí a já pak musím procházet všechno zpětně a mazat je (hrozně si cením toho, že čtete MJMK víckrát, ale myslete na to, že jiným můžete zkazit zážitek)


10) lidi, co tyhle komentáře čtou během čtení samotných kapitol a rozptylují se poznámkami druhých

11) lidi, co prožívají shipy tak, že mi vyhrožují smrtí (už bych to ani na prstech nespočítala)

12) lidi, co se ptají na věci naprosto zřejmé a odpovědi v textu mají, jen se jim nechtějí hledat (Kdo je jak s kým příbuzný? V kterém roce se narodil? Od toho jsou Rodokmeny)


13) lidi, co se ptají na věci, na které jim přece nemůžu jen tak odpovědět, když jsou součástí zápletky (Co že je to ten nekromant?)

14) lidi, co mi vnucují svoji vizi světa (Albus by měl být ve Zmijozelu, Hermiona by měla být ministryní kouzel, aneb Cursed Child je kánon)

15) A nakonec lidi, co neznají kánon a základní věci jsou pro ně překvapení, protože v minulosti zavadili o pět filmů z osmi a považují se za velkého fanouška, co ví všechno. Neznám-li fandom dobře, nepátrám po fanfiction!


Jak říkám, tohle mi pije krev. Člověk by řekl, že jsme civilizovaní lidé se špetkou rozumu, umíme používat google a víme k čemu jsou anotace a autorské poznámky. Ale taky že se vzájemně respektujeme a děláme wattpad lepším místem. V záplavě všech těch rádoby příběhů a příšerností je to vážně potřeba. Berte to s humorem, nemyslela jsem to zle a nechtěla jsem nikoho konkrétního urazit. Já jen...občas si říkám, jestli by si někteří všechno tohle dovolili i ke skutečným autorům. Někdy by pomohlo, kdyby lidi uměli třeba slušně poděkovat, požádat, pozdravit...prostě se chovali jako lidé. To mi na wattpadu opravdu chybí.



You May Also Like

6 Comments

  1. Souhlasím s tebou a jsem ráda, že na mě samotnou sedí jen jeden bod :D (promiň, ale když vidím v textu komentář, tak mi moje zvědavost jednoduše nedovolí ho jen tak přeskočit :D)
    A mně ze všeho nejvíc vadí lidi, které jsi popsala v 15. bodu. Nejen že takový lidi fanfikce čtou, oni je dokonce i píšou! A to je pro mě vrchol všeho, když dotyčný napíše fanfiction,i když vůbec nečetl knihu a píše blbosti.
    Mám tě ráda, Kat ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je ta nejhorší možná varianta! Neznat fandom a psát na něj ff, z toho mi stojí vlasy hrůzou na hlavě. :D

      Vymazat
  2. Naprosto tě chápu, takové lidi nesnáším. Zbožňuju tebe, MJMK,všechny Blackovy, Potterovy, Weasleyovy a Malfoyovy ������

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Kat,
    souhlasím s tebou úplně ve všem.
    Vždy mě baví číst tvoje odpovědi na komentáře těch typů, co jsi tady vypsala.
    Opravdu jsem se prohýbala smíchy, když jsi odpovídala na komentáře, které poukazovaly na to, že vztah mezi Laurou a Sevem byl... byl takový, jaký si oni mysleli.
    Opravdu by mě vytáčelo dokola odpovídat na stejnou otázku, na kterou jsi už odpovídala (viz. William x Bill).
    U příběhů, kde se setkávám se spoilery ze strany čtenářů, bohužel odhazuji pryč z knihovny...opravdu mě mrzí, když při první kapitole, která vypadá slibně se dozvídám, že ten a ten zemře, že onen se odstěhuje tam a tam a tento se ožení s touto...odrazuje to čtenáře od čtení.
    Anotace autora mi tak nějak pomáhaly odhalit, dá se říct, kvalitu daného příběhu. A pokud někdo obviňuje autora, že se v tom nevyzná a sám si to zavinil díky vlastní lenosti si ty anotace nepřečíst? To mi přijde absurdní!
    Dneska jsem se nějak rozepsala :) Omlouvám se, že si budeš muset číst nářky jedné ze čtenářek, ale my čtenáři jsme vážně absurdní :D.

    Sandra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Sandro!
      Jsem ráda, že to někoho baví, já spíš upřímně trpím a občas musím v duchu počítat do deseti. :))
      Spoilery se snažím mazat, ale watt je zrádný a neupozorňuje mě na nové komentáře pokaždé, což mi komplikuje práci.
      Všichni jsme absurdní, neomlouvej se!

      Vymazat